Govert van der Miessen nieuwe voorzitter VBZ

Govert van der Miessen is benoemd tot nieuwe voorzitter van VBZ, de Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwaren. Hij volgt Bert Majoor op, die het voorzitterschap van VBZ sinds 2004 heeft bekleed.

Govert begon zijn carrière bij Mars alwaar hij tal van marketing en sales functies heeft vervuld. Na 18 jaar Mars werkte hij 11 jaar als algemeen directeur bij groothandelorganisaties Lekkerland en Van der Laan Dekker groep. In 2001 werd hij benoemd tot algemeen directeur bij Haribo Nederland, hetgeen later uitgroeide tot algemeen directeur Haribo Benelux. Eind 2011 nam hij afscheid, na 40 jaar werkzaam te zijn geweest in de zoetwaren.

VBZ is verheugd met de benoeming van Govert van der Miessen als voorzitter, die zich de komende periode zal inzetten om de brancheorganisatie verder te ontwikkelen. “VBZ heeft de laatste jaren een groot aantal goede producten ontwikkeld, zoals de Barometer Duurzame Bakkerij en Zoetwaren, Ondernemersscan en Riskplaza. De uitdaging is nu dat alle leden gebruik gaan maken van deze aangeboden producten c.q. instrumenten. De leden zullen hiervoor nadrukkelijk worden opgezocht. Bijvoorbeeld in de platforms, waar de juiste wisselwerking ontstaat tussen leden en het bureau. Deze samenwerking is een must om tot het beste resultaat te komen.
Ook de lobby voor onze branche in Den Haag, maar vooral ook in Brussel zal een extra impuls krijgen. In samenwerking met andere belanghebbenden zullen wij nadrukkelijker onze stem laten horen”.

Het bestuur is Bert Majoor zeer dankbaar voor zijn inzet gedurende de afgelopen jaren. Hij heeft afscheid genomen op de Algemene ledenvergadering van 7 juni jongstleden.

Mocht u naar aanleiding van dit persbericht aanvullende informatie willen neemt u dan contact op met: Ton Baas, directeur VBZ, via 070-3554700 of vbz@vbz.nl.

Vul hieronder uw e-mail adres in om u aan te melden bij onze nieuwsbrief.
  Aanmelden »