VBZ en MVO Nederland gaan partnerschap aan

23 juni 2008

Op 19 juni 2008 zijn de Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwarenindustrie (VBZ) en MVO Nederland een partnerschaprelatie aangegaan. Ton Baas, directeur VBZ en Lobke Vlaming, manager brancheprogramma MVO Nederland ondertekenden het MVO-manifest tijdens een themamiddag over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Door het ondertekenen van het manifest van MVO Nederland is VBZ officieel partner van het brancheprogramma van MVO Nederland. Hiermee committeert VBZ zich aan de doelstelling om MVO binnen de branche op de agenda te zetten.
Onderdelen van de samenwerkingsovereenkomst zijn:

• Het integreren van MVO in de dienstverlening van VBZ.
  • Het aanbieden van praktische MVO handvatten.
  • Het verstrekken van informatie over MVO via de aanwezige communicatiemiddelen.
  • Het verstevigen van een MVO netwerk voor het delen van kennis en ervaring.

Het partnerschap van MVO Nederland geniet steeds meer belangstelling. Momenteel zijn al ruim 600 bedrijven en organisaties aangesloten. De deelnemers dragen actief bij aan de groei van MVO in Nederland en streven in hun bedrijfsvoering een balans na tussen people, planet en profit.

MVO Nederland
MVO Nederland is de nationale kennis- en netwerkorganisatie die het bedrijfsleven stimuleert om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. De focus ligt op het midden- en kleinbedrijf. Steeds meer bedrijven integreren maatschappelijk verantwoord ondernemen in hun bedrijfsvoering. Volgens MVO Nederland is MVO dan ook de nieuwe standaard voor het ondernemen in de 21e eeuw. www.mvonederland.nl.

VBZ
De Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwarenindustrie (VBZ) is de brancheorganisatie voor fabrikanten van koek, snoep en chocolade. Daarnaast vertegenwoordigt VBZ fabrikanten van hartige versnaperingen.
Door een actieve belangenbehartiging van de aangesloten leden streeft VBZ naar een maatschappelijk verantwoord, optimaal ondernemersklimaat voor haar leden. www.vbz.nl

Meer informatie over het partnerschap van MVO Nederland vindt u op: www.mvonederland.nl/overmvonederland/partnersinonsnetwerk/overhetpartnerschap.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MVO Nederland, Karin van Nistelrode (hoofd communicatie), tel: 030-2363486, 06 52689430 of VBZ, Ton Baas tel. 070-3554700 of vbz@vbz.nl.