VBZ sluit zich aan bij het ICZ

4 januari 2013
VBZ, de Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwarenindustrie, heeft zich aangesloten bij het Informatiecentrum Zoetstoffen. Het Informatiecentrum Zoetstoffen (ICZ) is een initiatief van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en wordt mede mogelijk gemaakt door de Commissie Frisdranken en Waters van het Productschap Dranken.

Doelstelling van het Informatiecentrum Zoetstoffen is om betrouwbare informatie over zoetstoffen op een wetenschappelijk onderbouwde en begrijpelijke manier beter toegankelijk te maken, en zo misverstanden over zoetstoffen te verkleinen.

De website van het Informatiecentrum Zoetstoffen (www.zoetstoffen.nl) geeft informatie over de gezondheidsaspecten gezond gewicht, honger en verzadiging, diabetes en gezond gebit. Daarnaast wordt algemene informatie gegeven over zoetstoffen en informatie over zoetstoffen en veiligheid.

VBZ houdt zich tevens bezig met andere ontwikkelingen rondom de gezondheidsaspecten van voeding. Onderwerpen als overgewicht, de promotie van gezonde én reductiebevordering van minder gezonde ingrediënten, alsmede de informatie over deze ingrediënten op de verpakking, worden door VBZ actief opgepakt. Aanvullend voert VBZ diverse onderzoeken uit om productinnovaties (zout, vet, vezels, en dergelijke) in de sector te stimuleren.