icon-file icon-email icon-link icon-avatar icon-download icon-folder icon-next icon-phone icon-right-arrow icon-settings icon-team close icon-linkedin icon-twitter icon-appel-met-liniaal icon-hand-met-plantje icon-wereldbol icon-handdruk icon-megafoon icon-persoon-met-tandwiel icon-cookie icon-label open
DNA van VBZ

De kernwaarden van VBZ

Onderstaande kernwaarden vormen de basis van VBZ. Ze zitten in het DNA van onze medewerkers en leden en komen tot uiting in onze producten en dienstverlening.

Ondernemend

Wij zijn continu in ontwikkeling en weten van aanpakken. Verantwoordelijkheid nemen hoort daar bij, we wachten niet af tot er wat moet gebeuren, maar kijken zelf waar de knelpunten zitten en pakken deze aan. Daarmee zetten we problemen voor bedrijven in de branche om in kansen en we zullen er alles aan doen om bedrijven verder te helpen. Slagvaardig en innovatief handelen werkt succes in de hand. We wachten daarom niet tot onze leden ons een vraag stellen; we ontwikkelen producten die ervoor zorgen dat ze aangesloten blijven of zelfs laten excelleren op de (internationale) markt. Daarbij kijken we vooral naar het resultaat: wat voor de leden goed werkt, ontwikkelen wij door.

Verbindend

Bij VBZ zetten we netwerken op en leggen we lijntjes tussen de verschillende spelers in en buiten de branche. Dit zien wij als onze hoofdtaak. Daarbij geldt dat we open en transparant te werk gaan, en zorgen dat iedereen kan aansluiten. Zo hebben we een Young Professionals netwerk waarin jonge talenten in de branche van elkaar kunnen leren, ervaringen kunnen uitwisselen en zo zichzelf en het bedrijf waarvoor ze werken én de branche versterken. En we hebben een koplopersnetwerk, waarin bedrijven zitten die innovatief te werk gaan.

Deskundig

We werken elke dag met een deskundig team, dat op de hoogte is en ernaar streeft om effectief, efficiënt en met verstand van zaken te werk te gaan. Onze medewerkers zijn specialisten, maar zijn ook verbonden met elkaar, zodat hun kijk op de branche compleet is. Wij hebben aansluiting bij goede partners, een volledig netwerk waarin allerlei partijen zitten met expertise. We werken weloverwogen, met partners die we hebben uitgezocht op de kwaliteit van hun diensten.

Betrokken

Wij willen weten wat er speelt. Daarom gaan we langs bij onze leden, en zijn continu aangesloten bij kennisnetwerken. Als wij ontwikkelingen waarnemen waarvan we denken dat die bij een of meerdere leden spelen of dat zij daar voordeel uit kunnen halen, dan nemen wij contact op met hen. We kijken samen naar oplossingen, producten en diensten die leden verder helpen. Zo maken we de branche beter en toekomstbestendig.

Praktisch

We werken met kant-en-klare producten, die we zelf ontwikkelen voor de ondernemer die wij kennen. Tools die elke ondernemer, groot of klein, kan gebruiken om zijn bedrijfsvoering te verbeteren. Daarbij gebruiken we geen dure taal, zijn we aanspreekbaar en bereikbaar en werken we volgens het principe ‘goed is goed genoeg’.