‘Geniet gerust, maar wel bewust’ nu echt van start
Misschien was het u al opgevallen, maar sinds januari zijn veel reclame-uitingen in print en digitaal van (merk) koek, snoep, chocolade en tussendoortjes voorzien van de slogan ‘Geniet gerust, maar wel bewust’. Een groep van 15 merkfabrikanten (allen VBZ-lid) heeft zich gecommitteerd aan deze bewustwordingscampagne ontwikkeld vanuit VBZ en gericht op het vinden van de juiste balans en variatie voor de consument.
In september ging de website met concrete consumententips in de lucht en sinds afgelopen maand worden de reclame-uitingen stapsgewijs uitgerold. De tips variëren van uitleg van de Schijf van Vijf en valse trek tot toelichting over waarom meer te bewegen en juist met een volle maag boodschappen te doen. Met de bewustwordingscampagne neemt de zoetwarenbranche verantwoordelijkheid om verantwoord genieten en daarmee een gebalanceerde levensstijl te bevorderen. Interesse om bij dit initiatief aan te sluiten? Neem dan contact op met Theo Heere, theo@vbz.nl.