Update Google Ads-beleid
In oktober 2020 wordt het Google Ads-beleid voor andere beperkte bedrijven geüpdatet.
Dit om de weergave van advertenties voor eten en/of niet-alcoholische dranken met veel vet, suiker en zout te beperken voor minderjarigen in het Verenigd Koninkrijk en de EU, zoals hieronder wordt beschreven. Het beleid wordt vanaf 6 oktober gehandhaafd.
Hier volgen enkele voorbeelden van eten en/of niet-alcoholische dranken met veel vet, suiker en zout:
- Gezoete dranken (frisdrank, water, vruchtensap, koffie, thee of sportdranken met toegevoegde suikers of andere zoetstoffen met calorieën), energiedranken
- Donuts, taarten, zoete koekjes, gebak, croissants, zoete gebakken tussendoortjes
- Groenten in blik op siroop, gedroogd fruit met toegevoegde suiker
- Chocoladehazelnootpasta, notenmix of notenreep met chocolade of suikergoed, noten met een laagje chocolade of honing
- Milkshakes
- Varkens- en runderworsten/hot dogs, salami, gezouten ham, spek, gefrituurd vlees, gefrituurde vis
- Pizza, hamburgermaaltijden met frites, gefrituurd voedsel (zoals kaassouffles)
- Snoep, chocolade, zoetigheden, gomsnoepjes, ijs, marshmallows
- Boter, zout, zoetstoffen met calorieën (zoals ahornsiroop, agave, honing, suiker), kokosnootolie
Gevolg van het beleid
Deze beleidsupdate is van toepassing op alle advertenties voor eten en/of niet-alcoholische dranken met veel vet, suiker en zout die in het Verenigd Koninkrijk en de EU worden weergegeven in het Google Display Netwerk en op YouTube. Advertenties in accounts die zelf aangeven dat ze advertenties voor eten en/of niet-alcoholische dranken met veel vet, suiker en zout tonen en die het label voor die producten hebben ontvangen, worden alleen weergegeven aan gebruikers die opgeven dat ze minimaal achttien jaar zijn.
Lees hier het volledige overzicht met wijzigingen van Google.
Bron: Google, augustus 2020